måndag 11 februari 2019

Ny vecka .., ny giv.


I ett halvårs tid har det varit Harry och jag som varit hemma om dagarna, ja, alltså när jag inte blivit inringd för jobb. Det här att alltid vara tillsammans, det gör att man verkligen lär känna varandra.

Numera vet jag att det absolut bästa Harry vet, det är när jag masserar honom i nacken och på ryggen - masserar med låååånga, kraftiga tag - och då tar det sällan mer än någon minut förrän det ser ut så här: då har han somnat.

På kvällarna går Harry oftast och lägger sig först av alla.
Så där vid halv nio, nio .., då knatar han upp alldeles ensam och lägger sig på min sida av dubbelsängen. När jag någon timme eller två senare kommer upp, flyttar han sig direkt och lägger sig då på det som var pv:s plats. Jag brukar krypa ihop nära, nära honom och stoppa den högra handen under hans hals och ibland håller jag i hans ena tass.
Den var han tidigare så rädd om, men inte nu längre.

Senare på natten tackar harry för sig och lägger sig vid mina fötter.
Vid tretiden  händer det att helt enkelt lämnar sängkammaren och går tvärs över hallen in till husse och kryper ihop hos honom.
Så oändligt tomt det kommer att bli den dagen vi inte har Harry!


Igår jobb från halv tre till kvart över åtta.
Vi var två stycken (och dom var två från åtta till halv tre) och det var full fart mest hela tiden.
Inte kundmässigt, men det var helt enkelt så mycket att göra.
Fronta, baka bröd, fylla på frukt, kolla datum i mejeriet, räkna kassorna och så är det ju ombyggnationen av butiken oc jag bara  g a p a d e  när jag kom ut på pantlagret .. , jag kände inte alls igen mig!

Arbetade tillsammans med Lovisa.
Lovisa är lillasyster till Hampus och lika rar och fin som sin bror är hon.
Så lugn.
Så mjuk.
Egentligen har hon mest varit i delikatessen och jag frågade var hon trivdes bäst?
Där, eller i kassan.
Till min förvåning svarade hon delikatessen.
"Där är fler varierande arbetsuppgifter .., ena stunden gör man en smörgåstårta, sen är det att ta hand om leveranser och fylla på i hyllorna och i disken .., och så förstås att ta hand om kunderna!"

Det händer att jag - framför allt tidigare - var rastavlösare i delikatessen när jag hade tisdagkvällar.
Jag var alltid lika lättad när den där kvarten var tillända :)
För övrigt har jag inte ord så det räcker .. , ja, jag är fylld av beundran över allt dom ska hinna med!
Och är det mycket dokumentation inom sjukvården, så är det mängder med dylikt även i en chark-delikatessavdelning!


Pv kom och hämtade vid stängning (känns tryggt .., jag bara väntar på att vi en kväll ska mötas av rånare) och när jag kom hem slog jag mig ner i fåtöljen och tittade på VM-studion från Åre. Oj, där var kungen på besök i soffan!

Loooog så här mycket åt programledarens kämpande med att rätt titulera kungen. Det blev allt från "du", till "ni", till "kungen".
Nog är det allt fånigt detta kungen hit och dit, eller kronprinsessan för den delen och det säger jag fastän jag med stort intresse följer kungahuset.
Och trots att jag egentligen inte  alls tycker om det här med ärvd tronföljd.


Och idag dags för Filmstudio igen.
Det här är dagens film.
Hade jag INTE varit medlem hade jag nog inte kört in för att titta på den, men såå många gånger har jag blivit överraskad av filmer som jag känt ungefär så här för, så det får bli ett besök ändå.

SVT:s recension av filmen ser ut så här.

Inga kommentarer: