fredag 8 november 2019

Fredagmorgon ....


Sover dåligt natten mot idag, men tänker att det kanske var kvällskaffet som var orsaken.
Nåja, känner mig pigg ändå.

Vi dricker kaffe .., tar var sin macka .., harry får en också.

Småregnigt ute, men varmare än igår.
Jag säger till pv att senare idag, då fixar jag glögg och så, när han ändå ska till båten, tar vi oss ett dopp

Igår visades i Sydnytt (som vi råkat få in som "vår lokala kanal", till min oerhörda glädje! och friherrinnan förstår bara inte varför vi ändrar till Västnytt ,-)  och där visades ett inslag som handlar om kallbad i havet (eller i någon sjö, det spelar ju ingen roll).
Många bloggvänner tycker nog att man är galen som ägnar sig åt sånt här, men nu börjar det blir åtskilligt mer accepterat.
Fyra och fjorton in i programmet kan ni själva se! Ett härligt litet reportage från Skåne blev det, med en lite filurig reporter.

Nu ska jag göra mig i ordning innan vi åker in till sjukhuset.
Ajöken, sa fröken.

10 kommentarer:

Anette sa...

Stor kram!

Dubbelörn sa...

Varm kram vännen

Lena i Östersund sa...

Det där med kalla bad lockar mej inte men jag är mycket fascinerad av företeelsen och av er som vågar. Det verkar ju som om man börjar blir man fast...
Stor kram till dej idag och mina tankar kommer att vara hos dej.

cruella sa...

Kalla bad är LIVET, det vet vi som vet:) Lycka till i dag, på något sätt blir det bra. Kram!

Evas blogg sa...

Mina tankar finns hos dig idag. Kram.

Anonym sa...

Kram till dig

Mimmi, motala

Cecilia N sa...

Heja dig idag!

Bert Bodin sa...

Det är du och Katharine, Elisabet. Inte illa!

Ja, som gillar att bada i iskalla hav.
Det hörde jag i programmet Stil i P1.

Hepburn, alltså.

;-)

pralinen sa...

Kalla bad är härligt, gillar det och gör det vid Ribban.

Samtal utan uppringnings-id är inte alls lockande men hoppas att dit möte idag gått bra.

Kram från Malmö

Ulrika sa...

Kalla bad är underbart, den bästa sorten faktiskt.

Kraaam till dig idag! <3 <3