tisdag 3 december 2019

Och så ett kvällsfönster .....


"Misslyckad bild på ljuskronan från 1829, men ganska fin fönsterbild", skriver Cecilia N.

Ja, jag håller med. Men .., jag tycker om hela bilden.

Varför kommer den in nu, på kvällen?
Jo, för att jag har svårt för mörka fönsterbilder på dagen. Jag är nämligen funtad så att jag absolut inte har fördragna gardiner när det är dags att sova .,inte på dagen heller .., och jag har aldrig persienner neddragna och aldrig en rullgardin .. , aldrig en dörr låst.

Jag vill ha ljust och öppet, det är nästan så att jag får ångest av det som är stängt och fråga mig inte varför.

Just därför lägger jag ofta kvällsfönster just på kvällarna, här på bloggen.
Nu "puttar jag bara fram" morgondagens fönster lite ..., så hinner vi njuta av detta vackra.

Tack Cecilia! 

Inga kommentarer: