måndag 9 maj 2022

     Igårkväll ....

... såg det ut så här. 

Aldrig såg jag blommande körsbärsträd i min  barndom. 

Det gör jag nu. 

Vi har två bokar "det låter ju helt galet!) i slänten ner mot vägen och det ena trädet har grönskat minst en vecka tidigare än det andra. Nu är dom nästan jämbördiga. 

Solnedgångsljus mot bokblad .., så fint! 

Och inte visste jag att glasspinnar ofta tillverkas av just bok, "tack vare träets lena egenskaper, mycket begränsande smak och lukt och avsaknad av stickor i det hyvlade träet." (Text från Wikipedia).


Bästa köpet i vår: lilla fröken rosenbräcka! Här i en skruttig trätunna, men sååå vacker!

6 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Jag ser inte Marianne någonstans i bild nummer 2.

Hm...?

Elisabet. sa...

Bert Bodin: nej, hon döljer sig bra ,-)

Elisabet. sa...

Bert igen: eller det kanske heter "boklöv"?

Bert Bodin sa...

Nej - en backhoppare hade synts.

mossfolk sa...

Men så fint ni har det. Rosenbräckan är ju jättesöt -den måste jag nog googla på.

Bloggblad sa...

Haha ... visst är bokblad vackra! Vi gör oss bäst i motljus!

Så vacker den undre växten är, den är ny för mig,