söndag 25 juni 2023

Söndagförmiddag i hamnen …

Ljust blå himmel. Lätta moln. (Små lätta moln ser jag på min himmel …🎶🎶🎶, men jag trodde det var seglar på min himmel ..), barn som skrattar och barn som är ledsna .., en man på väg till servicehuset; han håller en grön necessär i ena handen. 

En annan man i vit keps som står ute på piren och fiskar. Tonåringar på väg till badet .., en mamma som säger till sin son att inte kasta bollen på piren. 

Svalor vilka pilar fram och åter. 

Pv kollar sjökortet.


2 kommentarer:

bettan sa...

Så dags nu att komma på hur nära ni är. Kunde svängt förbi och sagt hej😊 Har badat otroligt många gånger i Barsebäck. En bit bort från hamnen finns ett mysigt badhotell med god mat. Tyvärr finns det en camping nära, vilket betyder mycket människor, vilket i sin tur gör att jag föredrar att besöka detta ljuvliga ställe i början och/eller i slutet av säsongen. Tänker på den danska serien "Badehotellet", så trivsamt.

Elisabet. sa...

Bettan: Det kommer fler gånger, hopefully. Var så trött och slut på när vi kom fram, så jag var mer som en död sill! /Elisabet