torsdag 23 juli 2009

Arbetsdag ..


Underbar bild: Eva på Frösön.
För mig symboliserar bilden en enda sak, nämligen frihetsängtan.
Eller bara längtan rakt av.


Torsdag är jobba-kväll-dag.

Elva till åtta.

Då tar man sovmorgon, eller i alla fall vil-morgon, bara för att man inte har lust att stiga upp.

Himlen är gråmulen.

Radions P1 är påslagen från klockan sex och jag ligger under påslakanet som min mamma hade i sängen den morgonen när hon dog .., nu har jag tvättat det flera gånger och mammas doft finns inte längre kvar, men det går det med ..., och när jag igår tittade in på gruppboendet med färska blommor, då tänkte jag på hur skönt det är för henne - för mamma -, att hon har fått ro.

Men nu ligger jag i sängen och med påslakanet nästan-under-hakan och lyssnar förstrött till Sjörapporten och det är dimma och mera dimma och jag lyssnar till nyheter som handlar om Barack Obamas sjukvårdsreform och om för tidigt födda barn.

Utanför mitt fönster hörs bildörrar öppnas och slås igen.

Och jag tänker på pratet med pv igårkväll .., om restresor till Grekland i september.

Skopelos?

Han har läst en artikel i kvällstidningen och låter alldeles lyrisk.

Tankarna susar hit och dit.

Grekland.

Turkosfärgat vatten ..., parasoller .. moppeturer.

Vykort.

Restaurangmenyer.

Sånt tänker jag på där jag ligger under det rutiga påslakanet.

Och detta ska jag lyssna till ikväll.

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag tror det är lättare att ta vara på och njuta av lediga morgnar när man ska jobba sen...

Jag har också tänkt lyssna på Sommar idag. Ska se till att jag finns vid apparaten kl 13.

Rantalicious sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anita sa...

En restresa i höst är inte helt fel!
Har just bokat en restresa till Grekland. ;)

Ha det gott Elisabet!

Lena sa...

Jag längtar också efter en resa til hösten, men också till jobbet, så det ät kluvet.

Evas blogg sa...

Jag ärväldigt tacksam över att vi ska åka till sol och värme i november. Denna sommar är kall och regning.

Evas blogg sa...

Jag ärväldigt tacksam över att vi ska åka till sol och värme i november. Denna sommar är kall och regning.

Evas blogg sa...

Oooops.

Rexxie sa...

Jag är himla imponerad över att du hälsar på hos gruppboendet! Inbillar mig att det inte är så vanligt!