onsdag 2 september 2009

Nej, absolut inte ...



... påstår jag att det måste vara någon högre makt som står bakom skapelsen .., och visst kan det, helt slumpmässigt, utvecklas alldeles oerhört vackra blommor bara så där för att det har blivit så .., men det hjälps ju liksom inte .., när jag tittar in på pv:s altan och upptäcker kaktusarna som i vanliga fall står där taggiga och ganska alldagliga .., och så ser jag dem nu blomma .., då blir jag nästan .., ställd.

Från att ha burit på några gråsvarta ulltussar ...



... så dyker detta upp.

Och bara något dygn står sig blomman, sen är det färdigt.

Några timmar per år av blomstring; det är vad kaktusen får.

Några få timmar av fulländning.

4 kommentarer:

Bert sa...

Ett sådant där praktexemplar har jag också haft av en sort som bara blommade en natt, faktiskt. Och det var inte nattens drottning. Blomman var 15 cm i diameter.

Anonym sa...

Men mina blommar i flera omgångar på sommaren, jag tror att det är tredje eller fjärde "kullen" som kommer nu.
De är så vackra i en hel dag.
PV

Rexxie sa...

Tänk den som ändå fick ens några få timmar av fulländning :-)

Gerd sa...

Luktar den något?