onsdag 28 oktober 2009

"Tystnad! Tagning!"



Vid inspelningen av det förra inlägget, blev jag tillsagd av en vänlig man i svarta kläder att inte filma.

Ja, det var nog inte så bra det.

Det tror jag nog att man får .., om inspelningen sker på offentlig plats.

Nåja.

Jag stoppade herr Canon i anoraksfickan och gick hem till mig.


Minst fyra gånger tas scenen om.
Nu är det närbildernas tur.
Och bättre och bättre blir det, det ser t.om. kassörskan Nilsson.
Skådespelaren heter "Pontus" och är ung och vacker.
(Jag tror att han egentligen heter Sverrir Gudnason).


En halvtimme senare upptäcker jag att det ska bli nya tagningar, nu utanför mitt fönster!

Och då åker herr Canon upp igen.

10 kommentarer:

Tankevågor sa...

Ha ha ....vilken paparazzi du är! Vet du nu måste man ju nästan se den där Wallanderfilmen och se om det syns någon i ett fönster som står och filmar. ;-)

Elisabet. sa...

Londongirl: ,-)
Ja, inte tror jag att bloggmadamen syns .., den svarklädde mannen som styrde upp det hela, han kollade noga och log mot mig när han upptäckte att .. jaha, där står hon nu med kameran ...!
Däremot kan nog mina blommor på trappan komma med .., för cyklisten kom från det hållet.

Jom Manilat sa...

Det är bra Elisabet!
Filma på!

Cecilia N sa...

Hör suset i biografsalongen: Elisabets blommor på trappan! Ser ni!

Jag får väl kolla den där filmen nån gång då. Precis som jag ju inser att jag nog måste läsa fortsättningen på den där annikabrynboken som jag läst tre kapitel ur.

Trots att jag egentligen inte bryr mig om deckare.
(Ingen kollar om jag sitter framför tv-n och kollar på Barnaby och co om söndagarna va? Tack, det var vänligt. Men jag skyller på att det är en social handling då maken har satt sig där. Jag håller inte ordning på tiden själv.)

Lena sa...

Du sysslar väl egentligen med marknadsföring av filmen eller hur ? :)

Anita sa...

När vi var i Ystad i somras pågick också en Wallander-inspelning. Utanför järnvägsstationen. Det var en otäck scen med knivbråk och med poliser närvarande. Jag blev tillsagd att inte fota, men jag tog ett par foton ändå... ;)

Sandra sa...

Vad spännande att se!
Det kan man kalla första parkett...

*kram*

Evas blogg sa...

Bakom ditt fönster måste det vara tillåtet att filma, så det så!!Och jisses vad spännande. Hade jag bott där skulle jag inte få en lugn stund, jag skulle spana efter filmteamet dygnet runt :)

Bloggblad sa...

Otroligt vad du får vara med om mycket... jag sitter här och flinar åt att du gör vad du vill bakom dina gardiner. heja dig!

Christina sa...

Oj, första parkett, så spännande!

Tänk om du kom med på ett hörn ;)