måndag 26 oktober 2009

Vad som behövs ...


Bild: Hasse från Ö-vik, numera västerbottning.

Tidigt varje morgon i affären sitter jag i ett litet rum och pysslar med mitt, medan alla de övriga styr stegen mot fruktdisken, mejerikylen, grillen eller vad det nu är.

Jag hör arbetskamraterna komma och gå .., hör deras småprat ute på lagret.

Och det är då .., just då, som man blir så glad när någon ( i det här fallet cowboy-maria, hon som är så underbart lugn ..) knackar på dörren ..., tittar in lite hastigt och säger ..."godmorgon Bettan!"

Inget mera.

Ett varmt leende.

En liten hälsning bara.

Och hjärtat blir varmt.

3 kommentarer:

Hedgren sa...

precis så!!!

Elisabet. sa...

Hedgren: ja, mer behövs inte. Jag tänkte det .., så OÄNDLIGT lite som behövs. Egentligen .-)

Bert sa...

Hur viktigt som helst. Jag försöker gå runt på mitt jobb och hälsa på morgnarna. Har en känsla av att det uppskattas.