torsdag 21 januari 2010

Biblioteksminnen från Falköping ...


Den blivande bokslukerskan syns vid det rosa hjärtat.


"Hej Elisabet!

Nu fick jag glädjen att använda en bild från den klippbok som mamma Lisette gjort åt mig.

Jag fick mitt första lånekort när jag var 5-6 år och jag var alltid på biblioteket med mamma när jag var liten.

Jag har slukat massor av böcker sedan dess och haft mycket glädje av mitt bokintresse.

Nu för tiden tycker jag att det är ganska trist att gå på det o-charmiga biblioteket i vår lilla stad och mina besök där blir korta, men jag läser fortfarande mycket.

Det blir en hel del pocket plus att jag läser många e-böcker på min PALM handdator, vilket är ganska praktiskt.

Jag har på detta sätt alltid med mig något läsbart om t.ex. tåget blir sent när jag pendlar till och från jobbet.

Tidningsklippet som jag bifogar är från februari 1969 och det bjöds på Kasperteater på biblioteket i Falköping.

Den blonda flickan i mitten av bilden, med blommigt på sig, det är jag! hälsar Mian."


// Flera minnen? Gärna!


2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Mitt enda minne är från stadsbiblioteket i Motala, de hade bara en hylla för barn från ca 10 år, och där hade jag läst alla böcker... upptäckte jag en dag. Alltså, jag läste inte indianböcker... men alla flickböcker var lästa.

På 50-talet gav det ut ett par hundra barnböcker per år, nu är det uppe i nästan 2000...

missis p sa...

ja tänk den dag då våran KASPER ska lära sig o läsa......e kanske LITE på G...hahaha........ja men nu är det bara datorn som gäller....för se.JA han kan HELT SJÄLV gå in på WWW.CARTOON.COM..www.lego.com.osv.............ja å de har BOKSTAVSTEMA. i skolan o denna vecka e det nr N....o nästa vecka o P sedan.O DÅ KOMMER MINSANN POLISEN iform av en pappa i klassen SOM JUST E POLIS på besök med bil o allt.....KRAAAM PÅ DEJ O SAKNAR DEJ VÄLDIGT MYCKE P JOBB