tisdag 16 november 2010

Krukväxten ....

10 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Jaha...???

Elisabet. sa...

gunnar: ja, mer än så är det inte .-)

Tankevågor sa...

Men vackert var det....med det där ljuset och växten. :-)

Elisabet. sa...

Londongirl: tack att du förstår ,-))

Jag tycker att den är så outsägligt vacker med sina prickar!

(Gunnar ska minsann tas i upptuktning).

Bert sa...

"Begonian", heter det! Punkt.

;)

Elisabet. sa...

Bert: ja, jag ska ta en bild på "Begonian", så ska ni få se. Inbte visste jag att den kan bli en halvmeter hög med två stänglar som skjuter mot taket .-)

Bert sa...

Det finns väldigt många sorters begonior, Elisabet.

Väldigt många!

Eller, som det står på en annan sajt: "Det finns totalt mer än 1.500 olika begoniaarter som växer i tropiskt eller subtropiskt klimat. Storleken varierar mellan några centimeter höga perenner till 3 meter höga buskar."

Slutmopsat!??

;-)

Elisabet. sa...

Bert: jag ska minsann ta en bild och visa dig .-) hälsar mopsmadamen.

Elisabet. sa...

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.mimiller.com/photos/leaves_BegoniaLeaves.jpg&imgrefurl=http://www.mimiller.com/index.cfm%3Fgallery%3Dleaves%26number%3D1&usg=__itQ6emgJNA5wq-7deYhc_sL0lwo=&h=400&w=599&sz=252&hl=sv&start=76&zoom=1&itbs=1&tbnid=lY1WrGC81HN27M:&tbnh=90&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3Dbegonia%26start%3D72%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26gbv%3D2%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1


*sträcker upp armar och händer*:
jag ger mig!!

Men se .., det var det mest underliga .., aldrig i livet trodde jag att detta var en BEGONIA!

bert sa...

8) = en glad cool gubbe med solglasögon.

Hela bladskivor med assymetrisk form är oftast begonia. Syns på det bortersta blade i bilden.