tisdag 31 maj 2011

en slags insikt ....


man bör vara måttlig i allting

måttligt glad

måttligt lycklig

hålla igen på överorden

bäst det är vet man inte vad som händer

men nu vet jag

min kamera avled nämligen lugnt och fridfullt

det var vid fyratiden

jag hade just tagit en bild av några svarvita kor

dom låg där

alldeles stilla i gröngräset

det var då det hände

se där

så blev det då lite balans mitt i all glädjeyra


kl.16.51.

nu har den - likt Jesus -

återuppstått från det döda

7 kommentarer:

Jenny sa...

tänk att jag trodde att min kamera gått till de sälla jaktmarkerna idag. för helt plötsligt gick det inte att fotografera! Lite irriterad och mycket ledsen blev jag, då jag absolut inte har råd att köpa en ny kamera nu. Men, som genom ett mirakel, så fungerar den igen! Vilken lycka!

Elisabet. sa...

sportigajenny: det är nog bara en tidsfråga för min del .., objektivet hakar upp sig och åker varken ut eller in ibland. Det är nog slutskedet det här ..-(

mossfolk sa...

...vilken tur att den återuppstod. Det var nog bara en liten förvarning för att madamen ska hinna skaffa en ny kamera så att det inte blir något glapp bland bilderna ;)

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, lyckan var stor när objektivet gömde sig i kamerahuset igen.! Nu måste jag nog ....

Bert sa...

Under den tid jag läst din blogg (ca några år), så har du avverkat minst 3 kameror. Minst.

Vad gör du med dem. Själv äger jag två stycken. Ingen har varken somnat eller återuppstått. De bara fungerar och fungerar och fungerar.

Du vet väl att man måste ladda batterierna emellanåt. Eller byta, beroende på modell. De går på ström, nämligen.

;)

Elisabet. sa...

Bert: den här senaste har varit kanon (Canon) i säkert 2 år. Om jag säger att jag har den i kapp, - eller jackfickan absolut ALLTID och använder den jämt och ständigt och tänker på hur ofta den har dråsat i backen eller i golvet .., då har den varit jättebra ,-)

Jag är otroligt fumlig och vågar därför inte köpa en dyr kamera. Mina har kostat kring 1900 kr och utslaget på hur mycket jag använder dem, så tar jag den biten med ro ,-)

Bert sa...

Men du erkände inte det där med batterierna.... Haha.