lördag 24 september 2011

Ny dag ..., ny giv.


Och då blir det avresa till Ekerö, där vi ska hälsa på hos AP, Micke och så lilla Nelly förstås.
Och Taurus.
Den Klassiker-jagande pv släpps av på Brommaplan, medan Anna visar runt i omgivningarna .., det är så vackert så man nästan ramlar baklänges - gamla och nybyggda hus - vidunderlig utsikt över vattnet och en klarblå himmel.
Och höstfärger!

Så blir det ett besök på Gustavshills handelsträdgård, där det dessutom blir fika.

Nelly och harry sitter i gröngräset .., två hästar står bundna en bit ifrån och då tittar harry bort.

I handelsträdgården.
Där hänger pinnar med text om vilken sort det är - himla finurligt -.


Syns det alls ...?
Detta är gps enligt pv.
Annars fixar jag till bilden när jag kommer hem.


En skogspromenad blir det också.


Och så landar vi i nya huset som är så fint, så fint!
Det bjuds på kaffe ute på trädäcket som mågen förfärdigat och solen värmer.
"Här kommer ni att höra många talgoxar i vår ...", säger jag.


Ny promenad (ja, här promeneras det friskt!).
Vi brukar skoja om attd Anna kan få pli på vilken hund som helst - ja, vi har minsann sett hur hon fått vår cocker att gå fot som en väldrillad soldat - och nu tar hon sig an harry och jag lovar .., det tar inte tio minuter så går han hur fint som helst!!!

Detta är på gränsen till knäckande ,-)


"Såja, duktig hund!" säger hon och harry sitter fint.

På altanen .., Nelly vilar ut på mattes ben.


Anna tar fram ett gammalt album.
Ååå, där är bilder från hennes studentexamen och där är en liten Emil - nej, Anders -, men det hade kunnat vara Emil och där är min mamma som är fräsch och fin och jag vill nästan pussa henne, så glad blir jag över att se en sån bild!


Och där är en bild av Anna - den tog jag med min Canonkamera -!



Båda döttrarna måtte ha fått gener från någon annan i släkten, ty vare sig deras pappa eller mamma har sådan ordning!

Jag begriper det inte!!

På alla mina bänkar har det alltid varit små eller större högar.
Ofta både-och.

Här är det bara det nödvändigaste.

6 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Oj, oj, oj va fint det är i Sverige...!

Hälsa Anna och dom andra som jag ev känner ;-)

Gick de bra för PV, kom han i mål...???

Fourmum sa...

Vilket jättefint kök! De verkar bo jättefint :) Ha det så jättebra!

Tankevågor sa...

Men vet du Bettan att det är kanske för att våra barn är uppvuxna med såna mammor som vi med högar här och där som de själva sen blir såna ordningsmänniskor. :-)

För hos mina söner ser det ut så där också i köken.

Jättefint kök förresten.

Mian sa...

Var pv alldeles ensam idag? Är han i mål ännu? :-)

Evas blogg sa...

Vilket fint hus! Och att ha det så fint hemma, det är något som jag aldrig klarat av.

Elisabet. sa...

gunnar och mian: jodå, det gick jättebra!! Han ska få skriva ett eget inlägg ,-)

Fourmum och Eva: ja, det är ett fint hus utan överdåd .., men funktionellt och väldigt LJUST .., många fönster (däribland såna som går från golv till tak .., så fint det blir i kvällsljuset med solen på väg ner och tallar som blir till stilleben ...). Ett Smålandshus.
Och det där med ordningen fixar jag ALDRIG.