måndag 31 oktober 2011

Dagen idag ...


Ny vecka - ny giv.

Nya kort på handen.

Klockan är sju på morgonen och ännu är det mörkt ute .., detta eländiga mörker!

Nu väntar promenad med harry och sedan moppetur till jobbet.

Det här har varit en natt fylld med underliga drömmar; drömmar som man knappt tar sig ur, drömmar som liksom slingrar sig runt ens själ .., så där som när man simmar och får sjögräs runt fötterna.

Nåja.

En trevlig måndag önskar jag er alla!

När jag kommer hem i eftermiddag, ska jag ägna mig åt det jag i n t e hann med i helgen; tidningsläsande, DN:s nutidsfrågor som jag missat flera veckor på raken och lite annat.

Ajöken, sa fröken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken skön bild men vad göra med de slingrande drömmarna?
Har du läst något svårt eller härrör de från verkligheten (förr?)
korsord är bra före sömnen. Det blir inga sammanhängande tankar av det.
hoppas du får en fin dag och det ljusnar på dagen i alla fall.
Kram från eva i Tyresö som ska till pensionärsgympan

Elisabet. sa...

Eva: tack för det vackra och sinnliga fönstret - först och främst -!
Drömmarna? Ingen aning. Det var inte direkt mardrömmar, inte alls egentligen, bara drömmar som jag inte kunde "få fatt i" när jag vaknade. Annars brukar jag kunna rabbla upp det mesta.

Fourmum sa...

Underbart vacker bild!!