tisdag 25 oktober 2011

Dagens fönster ...


Den synnerligen kreativa madamen SoF, har varit i farten med fönsterhåven och hela fem fönster kom susande genom rymden och landade i min dator!!

Det här är det femte fönstret och så här skriver avsändaren:

"Bild nr 5.

Här står bussen parkerad längs med en träbyggnad vars framsida vetter ut mot Södra torget även kallat Busstorget. Tror att huset byggdes 1812.

När jag står där och fotograferar bussfönster så kommer mannen som ni ser avspeglad i nämnda fönster fram till mig och undrar om jag fotograferar bussen.
"Ja - får man inte göra det" svarar jag.
Nä, han tycker att man ska fråga om lov först...

1. Inte lätt när det inte finns en busschaufför i sikte "så långt ögat når".
2. En buss...hallå. Jag förstår inte varför man inte skulle få fotografera utsidan på en tom buss.
3. Tänk att en fotograferande medelålders kvinna kan tilldra sig en sådan uppmärksamhet.
I dagens kameratäta samhälle så tror man att de flesta är ganska vana vid det här.
Men jag får helt enkelt ta det som en komplimang, för det var säkert en ovanligt snygg tant på fotouppdrag. ;)

Mvh: SoF."

//Som jag förstod det är bilden tagen i Borås ., hälsar Elisabet.

2 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Fin bild på speglingen i bussfönstret! Och du SoF, såklart du får fota nästan vad som helst när du är ute och går, kolla den här intressanta länken så ser du vad lagen säger:
http://www.fotosidan.se/cldoc/vad-far-man-fotografera.htm

Kesu sa...

Fantastisk bild! Dumheter att du skulle springa fram och fråga först här, då går ju hela fotoögonbloicket om intet.

Tack för upplysningen om Borås Elisabet. Jag undrade faktiskt. Nu vet jag. :)