tisdag 25 oktober 2011

En slags kärlek ....



Åååå, så förtjust harry är i sigge nilsson!

Av pElle får han mest lusingar, men sigge .., han finner sig i att bli inspekterad från alla håll och kanter och harry brukar "bita" tvärs över sigges nacke, men mjuuuuukt, mjuuuuukt och sigge är alldeles lugn.

När den här filmen tas, kokar jag fisk på spisen och pElle har nog hoppat upp (och puttats ner) säkert tio gånger under tidens gång .., men sigge, han hoppar upp på "sin" stol och inväntar frukosten där.

Fast ibland blir harry alltför jobbig .., då bitar sigge till lite mer hårdhänt.

17 kommentarer:

Leina sa...

=D Åhhh.... De är helt underbara...

Kesu sa...

Haha! Harry får full pott för sin initiativförmåga och sitt tålamod.

Noterar att du ser på morgon-SVT (känner igen melodislingan). Mycket bättre än hetsiga dito TV4, eller vad säger du?

Elisabet. sa...

leina: jo, att dom är!

kesu: jag ser aldrig på tv 4 nästan .., - dom kanske är jättebra ? -, men nja, jag trivs med SVT:s morgonsändningar ,-)

Rexxie sa...

Hur går det med Harrys kliande? Blir det bättre?

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, det är mycket, mycket bättre, knappt att man tänker på det längre!

Fourmum sa...

Kollar på filmen med Maja som hemma från förskolan pga snuva och hosta. -Åh, dom är kära i varandra! Ser du det mamma, dom pussas! Åh, hörde du? Hon sa Harry, varför sa hon inte åt Sigge? Mamma, kan vi kolla en gång till?
Allt medans jag får fläta nummer 7 i håret ;)

Elisabet. sa...

Fourmum: ååå, så trevligt med en liten filmtitterska! Hälsa henne att jag sa till harry därför att han stötte till kameran ,-)

Fourmum sa...

Elisabet: Jo jag förklarade det :) Vi har letat efter fler filmer med Harry, allt medans jag får fler flätor, just nu görs fläta nr 9 ;)

Steel City Anna sa...

Gulligt :)

bettankax sa...

Urgulliga kompisar! Så roligt de har med varandra. Mysigt när Sigge liksom klappar Harry.

Evas blogg sa...

Gullgubbar!!!

Anonym sa...

Hjärtat mitt bara svämmar över!
Dabil

Mian sa...

Sötpluttar!
Men jag måste erkänna att jag blir helt nervig när jag ser de vassa klorna mot ögonen...

Elisabet. sa...

till er alla: jo, jag blir också aningen orolig när jag ser hur sigges klor härjar - om än försiktigt - i harrys ansikte.
Men han får skylla sig själv som nödvändigtvis ska gå dit ..., det är bara så.

Monica sa...

Jag som reagerar lite mer pragmatiskt tänker först på Harrys ögon om det skulle bli för vasst, avsiktligt eller oavsiktligt, men ser charmen också, och tänker på att katter har en väldig tuffhet, en stund gullande blir det med kan jag se och så skönt det gick bra tänker jag till slut:-),(för Harry)

Elisabet. sa...

Monica: ja, det är bara att hoppas att det går bra .., för harry är som en igel på sigge och nån gång kanske han får nog. Men att ha dem åtskilda är ju bara att glömma ,-)

Cecilia N sa...

Men skoj att de är tillsammans nu. Jag blev nästan rädd att Sigge skulle flytta hemifrån när Harry kom.