onsdag 26 oktober 2011

Spegling ....


En sista promenad med harry innan det bär av till affären.

Gråväder.

Nere vid stranden syns mängder med sjöfåglar .., harry springer fram och tillbaka och jagar kråkor och andra småfåglar och aldrig att han begriper att det är lönlöst.

Sädesärlorna är borta sedan länge.

På tillbakavägen upptäcker jag några blommande trift .., en vissen blåklocka och röksvampar.

Ungefär när jag kommer till det röda huset, börjar jag tänka på Khadaffi.

Att han hade peruk, till exempel.

I gårdagens danska tv-reportage berättar en småleende rebellsoldat om just detta.

"Vet ni .., han hade peruk, den ramlade av honom när han kom ut ur tunneln ...".

Det är vad jag tänker på när vi svänger in på Ejdervägen.

Då är vi nästan hemma.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att vi tänker på Kadaffi!!!!
Jag skäms trots allt över att människornas hämndbegär är så enormt.Det räcker väl med att ta bort honom?
Kram från Eva i Tyresö

Elisabet. sa...

Om detta har vi pratat rätt mycket här hemma. Så där .., hur det kommer sig att jag mår illa - fysiskt - när jag ser hur han skändas, ÄVEN om jag vet att han har gjort värre saker än så mot andra.

Då tänker jag på Utöya och hur norrmännen behandlade mördaren där.

Men det är klart .., hade de mördade barnen föräldrar fått fatt i B., så kanske det sett likadant ut?

Vonkis sa...

Mä, det jag skrev försvann!

Vonkis sa...

Det jag skrev gick i alla fall ut på att bilden är läckert och att mordet på Kadaffi inte är något annat än dubbelmoral.

Elisabet. sa...

Vonkis: ja, jag håller med - men jag förstår dom inhemska som vill bli av med honom -!