tisdag 31 januari 2012

På väg till och ifrån ...


På väg till jobbet ser jag stora, stora sjok med kajor som flyger i flock .., av och an .., av och an .., det är som den allra mest fantastiska flyguppvisning och jag stannar bilen och bara tittar och det gör andra bilister också!

Plötsligt delas flocken och en mindre del flaxar iväg till toppen av trädet, det som står mitt emot återvinningscontainrarna, bara en bit från affären.

Ni kanske kan a n a ljudet!


Och på väg hem igen.

Klockan är tio över sju (vi stänger 19.00 vintertid) när telefonen på lagret ringer.
Det visar sig vara en kvinna som vill veta om charkpersonalen kan göra festtallrikar?

Ja, inte själva tallriken, men det som ska vara på den.



Underbart rara Malin svarar, men måste först fråga Peter i charken.

Själv är jag på väg ut till bilen.

Och när jag kommer hem blir det pizza (mozarella och pesto ..,. så god köpepizza! från frysdisken i affären - och jag jämför alltid med pizzan som vi köpte i Sälen, från pizzerian inte långt från där vi bodde .., fem ynka salamiskivor och åtta oliver = kostade 99 kronor och smakade ingenting!! - och jag har mejl från dr Böhlander och telefonsamtal från AP och därmed blir hjärtat såååå fyllt av glädje!

Har jag bara pratat med barnen, då känns allt bra.
Då är det liksom lugnt.

Efter en stund ringer även Linda från Mr Jet och säger att jag får tillbaka en liten del av det jag har betalat.

Trehundrafemtio kronor.

Ja, ja.
Jag får skylla mig själv och har i alla fall lärt mig en dyrbar läxa och om Mr Jet´s kundtjänst kan jag i alla fall säga att oj, oj, så vänliga dom har varit!

2 kommentarer:

UllaMona sa...

Är det detta som kallas "kråkriksdag" ?

Elisabet. sa...

UllaMona: ja, eller kajriksdag, kanske? Men det måtte ha varit stora förhandlingar på gång .., måhända skulle en ny ledare väljas ,-)