lördag 4 februari 2012

Och ett här-och-nu-fönster ...


"På väg mot Göteborg över Dalslandsslätten.

Snön har vräkt ner de sista milen.
Vi mot Båtmässa.
Mötande bilar är rader av lådbilar på väg mot fjällen.
Ring så spelar vi på radion.

Snöigt & Snörök längs vägen.
Bilarna kryper sakta fram.

Kort stopp på Rasta i Brålanda. Stället många stannar till på. Kanske bekant?

Då fångar jag ett fönster.
Vårt bilfönster med snöflingor och en sol som tittar fram.
GPS:en kom med på ett hörn också ( den är med trots att vi hittar utan den... )

Vintervackert så det förslår!

Hej från Turtlan."

2 kommentarer:

Monica i Lysekil sa...

Väldigt vacker bild!
Och så var min pappa från ett ställe i närheten av Brålanda, så där har jag varit en del.
Efter att farfar dog när farmor var i början av 60-åren, så bodde hon kvar ensam i huset tills hun var ett par år över nitti.
Sedan flyttade hon till ett ålderdomshem i Brålanda - där är det vandrarhem nu.
Hon trivdes väldigt bra och personalen var snälla mot henne.
Hon tyckte om att hjälpa till och var väldigt social och positiv.
Personalen låt henne göra det hon kunde, och när de berömde henne för insatsen, så blev hon väldigt stolt för att hon kunde klara av och vara till nytta!

Monica i Lysekil sa...

Ps. Farmor blev 98 år!
Hoppas inte detta blir dubbelt - men nu har jag väntat länge utan att det syns - så kanske glömde jag att publicera det? Ds.