torsdag 5 april 2012

Och här är vinnarna ....



11 kommentarer:

Biggan sa...

GLAD PÅSK till er glädjespridare!
Eftersom jag är en ursprungs-Jämte...vill jag berätta varifrån benämningen Sur-Jämte kommer...på den tiden forbönderna gjorde affärer med Norge, reste man från Jämtland in til Röros, klädda i vadmalskläder som tålde kyla och vind...ibland gjorde nederbörden kläderna våta och vid framkomsten till Röros spreds en lukt av blöt, (sur) vadmal kring hästbönderna, det blev Surjämtarna som anlände hur glada dom än var!!!
Kram på er från Biggan B

gunnar i vaplan sa...

Oj, hoppsan, vilken rolig skärtorsdagskväll det blev.
Jag vann tröstpriset!
Glasuderläggen kommer att passa bra på övervåningen som nu snart är iordningställd för att kunna inhysa vänner och bekanta och att hyras ut till turister på genomresa.
Tanken är att det möbleringen ska gå i en "retro" stil.

Jättetack Biggan för att du förklarade ordet "surjämte" så bra..! Helt rätt ;-)

Monica i Lysekil sa...

Oj, nu blev jag glad - känner tröst i detta!
Ser det "symboliskt" och lite som "ödet".
Detta på grund av att jag i kväll har kommit tillbaka från gudstjänst i Lyse kyrka - inte Lysekil.
Har börjat öva med kören i Lyse, och jag satt i dag i bänkraden eftersom jag är så ny.
Jag tände ljus för min man som dog i sommar.
Han var "lidenskapligt" upptagen av musik - komponerade också själv. Påsk-kramar från Monica i Lysekil.

Evas blogg sa...

När pv sa surjämte så.....;)

Gunilla sa...

Och jag får tacka för mitt jättefina förstapris i det "stora" uppmuntringslotteriet. Det kom i dag och jag samlade hela familjen när jag öppnade det. Aldrig har jag fått en bukett blommor i paket förut. De är så fina så och står här på köksbordet i en liten vas. Snäckorna ska få något hem de med, men hur vet jag inte ännu. Tack ännu en gång.

Turtlan sa...

Jag missade anmälan totalt jag.
Filmen har jag sett och den var speciell, gripnade och mycket sevärd!

De där retrounderlägen får 10 av 10 poäng. Grattis Gunnar!

.... undrar var de är köpta hälsar jag till inköparen...?

Glad påsk på Er o ta det varligt på vägen om Ni ska ut på vägen.

Turtlan sa...

PS: Roligt få läsa om Surjämte. Man lär sig genom att läsa bloggar!

Anonym sa...

Grattis till dig Monica!! Själv ska jag se filmen så snart jag kan. Tack till Lotterimästaren och pv som bjussar på så mycket glädje!!!!Åsa

Anonym sa...

Glad Påsk på er båda och tack för att jag fick ligga i lotteribyttan med alla trevliga människor.

Grattis också till vinnarna i lotteriet. Tröstpriset var i mitt tycke precis lika fint som filmen.

Hälsningar från Anne i Mantorp.

Jenny sa...

stort GRATTIS till vinnarna!

Monica i Lysekil sa...

Tack till er som gratulerat!
Och framför allt ett STORT tack till Elisabet och PV som delar med sig av spänning och glädje.