onsdag 8 augusti 2012

Onsdagsfönstret ...

På väg till Stockholm stannar vi till någon kilometer härifrån .., inte långt från det som kallas för "Guds gröna ängar".

Där finns ett ödehus och där utanför, på gården, ligger allehanda "rat" .., en mc-hjälm, en skinnjacka och där är en kontorsstol och lite annat.

Om man har livlig fantasi - och det har man ju - kan man tänka sig vad som kan ha utspelat sig där, ja, det blir nästan som en thriller.

Ställer man sig på tå (och aktar sig för brännässlorna ...) och kikar in genom ett av fönsterna, är detta vad man ser.

2 kommentarer:

SoF sa...

Härligt Elisabet!
De där gamla husen startar verkligen upp fantasin inom en.

Jag riktigt ser framför mig hur du står på tå och fotograferar. :)
(ja fast det var ju inte den fantasin som jag menade...)

Glad onsdag!


PS Om du inte såg mitt inlägg (om collage) så fungerade det utmärkt med picmonkey - Stort Tack! DS

Elisabet. sa...

SoF: det var egentligen pv som först hade reagerat över huset .., en mc-hjälm och jacka som låg lite hipp som happ i gräset .., vad kunde då ha hänt?

Det var KNAPPT att jag vågade kika in genom fönstret .., tänkte att här kanske det har varit någon uppgörelse?