söndag 23 juni 2013

Ännu mera glädje för Leina ...



Jag är en lite annorlunda "läsare"... 
Ibland kan jag köpa en bok och den får ligga synligt länge, länge. Den kan få ligga oläst upp till ett år eller mer.... Den här boken har bara legat i ungefär ½ år.. Just den här boken fick jag av en kär vän, den är märkt runt kanterna uppe av en livfull familjemedlem.... 
När jag skall läsa en bok skall det kännas rätt, svårt att förklara jag förstår inte själv vad som styr.. Men för två veckor sedan var det "rätt att börja med just den här boken. Den passade in fullt och helt då eftersom det var stressigt på jobbet och jag inte orkade läsa så mycket. Boken innehåller noveller, vilket passade mig helt rätt då. 

När jag började läsa sköljdes jag över av känslor av HEMMA orden var bekanta, upptäckte att jag läste med en speciell melodi. Mitt stressade hjärta fylldes av igenkännande och värme.... 
Det är en sann glädje att få läsa Norsjösonen Torgnys ord. 
Natten dottern sov över läste jag små stycken för henne... 
Men, men kom det från henne titt som tätt... Men, det låter som hemma... Använder han just DE orden eller hittar du på? 
Jag fick visa henne att han använde ord som "oppå", "kuseligt" och "bullersamt"... 

Tack Elisabet, boken har skänkt mig massor av glädje...

Inga kommentarer: