måndag 3 juni 2013

Nya tider ...

Igår på jobbet. Medan jag dricker kaffe, skriver jag i blocket.

Idag börjar det nya sommarschemat.
Och precis som i fjol hänger nu på kylskåpsdörren mina arbetstider och jag minns mycket väl hur jag i fjol tog ner blad efter blad (läs: vecka efter vecka) och plötsligt var sommaren slut och det som till en början såg ut som ett evighetsschema .., det bara susade iväg!

Frånsett tre veckor då jag ska vara i mejeriet, blir det eftermiddagspass rakt av.
Tre till nio för det mesta.
Hemma kring halv tio.


Hela helgen har pv kämpat med växthuset.
Nu är snart hela golvet på plats och jag är så glad över hans val av sten .., ååå, jag tycker att det blir så fint, så fint!

Ute vid infarten ligger högarna med matjord, respektive stenmjöl.
Matjord har vi nu så gott om, så nu ska rabatten till vänster om trappan/entrén breddas till det dubbla.
Underbart!

Där ska det nu få bli massor med lavendel!



Så här börjar det se ut.

Anar ni  g l ä d j e n ....?

6 kommentarer:

SoF sa...

Ja - jag tycker det är kul att bara sitta här vid datorn och se hur det växer (!) fram.
(å slippa allt jobb)

Golvet blev jättefint - en varm ton på stenarna.

Ännu-en-dag-med-solsken-hälsningar!

Elisabet. sa...

SoF: vi velade ju mellan helt grå och dom här ..., jag lade ut frågan till bloggvännerna och det var olika bud.

Jag föll pladask för dom här när vi var i byggvaruhuset, men blev sen tveksam när andra kommentarer kom.

Nu är jag sååå glad att pv fick välja och då tog han dom här första .., som verkligen blev fina. Det känns lite som Italien ,-)

Monet sa...

Jättefint. Perfekt val. Ser ut som här i Provence också.

Elisabet, jag har svarat på din fråga, ganska långt, om min Farmor från Kiruna på bröllopsbildsinlägget. Så du kan läsa där!

Evas blogg sa...

Absolut att jag förstår. Det blir så fint!

bettankax sa...

Kanonfint!! Å vad ni kommer njuta och ha det bra där:)

Eva i Tyresö sa...

Vilken stämning!
Så fint växthus!
Vilket jobb!