fredag 5 juli 2013

I väntan på ...



.... att min hjärna - eller kanske ännu mera hjärtat - ska klara av att sortera alla intryck som liksom tumlar runt likt höstlöv i häftig storm .., så lägger jag in en liten filmsnutt, så där så ni kanske förstår.

Det är den sista kvällen i den lilla bondbyn Gerani på norra delen av Kreta.

På balkongen - den mot öster som har morgonsol - sitter pv och Emil och spelar backgammon.

Själv har jag slagit mig ner på soffan i allrummet .., jag sitter där och tänker på hur ljuvlig den här semestern har varit och så ofattbart avkopplande .., allt medan gardinen (den jag tycker är så vacker) fladdrar lite i vinddraget.

En bit i filmen hörs en man skratta.

Det är vår lägenhetsgranne, han som är gift med kvinnan som jag till en början tror är hans mamma.

Senare ska jag förstå att detta är nog världens lyckligaste äkta par.

I alla fall Sveriges.

Lite senare ska jag berätta mera.

1 kommentar:

Kattis sa...

Välkomna hem! Tror mig förstå att semestern var alldeles, alldeles underbar.