fredag 5 juli 2013

Och han räknar och räknar ...

Under oss bor Pernille och Ada med sina mammor. Från Norge är dom.

Kreta.

Till vår lägenhet i Gerani är det tjugoåtta trappsteg - det är pv som håller reda på den saken; han vet också att på hans arbetsplats; Sturegymnasiet i Halmstad, är det sjuttiotvå trappsteg från entrén till mattesalen ..., och såklart vet han att i gula huset är det sjutton trappsteg upp till sängkammaren .. -, och vid första anblicken på den ganska branta grekiska trappan tänker jag att ... "hjäälp, hur ska det gå med mitt onda knä!?"

Halvvägs uppe upptäcker Emil katten Gulli. Varje dag får Gulli mat av Pernille.

Det visar sig gå hur bra som helst. 

I sju dagar blir vi borta och inte en enda gång har jag problem med knäet eller benet.

Vilken outsäglig glädje.

Och jag tänker att förmodligen är det mitt jobb som är orsaken till det hela.


Inga kommentarer: