torsdag 29 augusti 2013

Det bästa för Ulrika i Västmanland ...


Utflykten till Riseberga kloster. Såå vackert!!
På en kulle full av ekar, omgiven av stora vetefält.


- "Stiggen" (The Stig). Denna stora, vackra vita katt som är världens snällaste. Vi har fått en speciell relation, han och jag.
Sent om kvällen när jag sitter och stickar ligger han nästan alltid på bordet framför mig. Då och då tittar han upp och jamar lite och höjer en tass - då vill han att jag ska klappa honom. Så pratar vi lite och sen sover han en stund igen och jag fortsätter sticka.


- Middagarna med Christian. Han har ju börjat gymnasiet nu och stortrivs och varje dag när han kommer hem äter vi middag tillsammans och så får jag höra om hans dag. Vi pratar också om sånt som händer i världen: USA m.fl. i Syrien - rätt eller fel? "Den där Putin är ju inte riktigt klok!", "Hjälpte" det att mörda Bin Laden eller har han blivit en martyr? 
Såna saker.

Inga kommentarer: