torsdag 10 oktober 2013

Det bästa för Annika i Kävlinge ...


Som du vet så flyttar Lisa och jag in långsamt, eller vi inreder långsamt.
Och nu är jag så vansinnigt glad över de fina vita väggarna i det kombinerade sov- och vardagsrummet. (Jag sover där, Lisa har eget rum) Väggarna var orangea från början, lätt kvävande känsla. Nu är det så ljust och fint...
Inte färdiginrett ännu, men på god väg och jag mår så väldigt bra...
Sen finns det (minst) ett det bästa till: Jag och en kär väninna, som bor på annan ort, peppar varandra via mail till att röra på oss, gå långa promenader (eller jogga, allt efter eget tycke och smak), minst 5 km per dag. Att äta bra mat... 
Det känns toppen och motiverande och inspirerande. 

Det var några av mina "det bästa...", nu hoppas jag på lite tur - den där chilin skulle jag gärna vinna en påse av :)
Stora kramar från mig.
Annika.

2 kommentarer:

annika sa...

Kom ju på att ni känner finaste pepp-kompisen, det är ju våran bästa Mari! <3

Mian sa...

Och jag är lika glad så klart!
Helt perfekt att ha en peppande vän som stöttar på distans. Mycket svårt att fuska nu, både när det gäller mat och motion :-)
Jag har kommit igång med vardagsmotion (promenader) igen och det känns toppen. Annika bistår med goda råd och recept på bra mat. Suveränt.