torsdag 10 oktober 2013

Två vänsterhänder från Göteborg ....


Hej Elisabet!
 
Idag hade jag besök av två killar, som skulle byta ut ventilerna till våra värmeelement. Innan de gick berättade jag om ditt projekt och fick lov att fotografera deras vänsterhänder.
Här kommer de. Varsågod!
 
David
är VVS-montör och är född i Lejonets tecken. Han har höger tumme överst när han knäpper händerna och skulle inte vilja ha nåt annat yrke än det han har nu.
Han tycker att hans tillvaro nu ligger på en 8:a och hans främsta förmåga är att han är trevlig och social.


Hazim är också VVS-montör och är Skorpion. Hans högra tumme ligger överst vid handknäppning och han är supernöjd med sitt yrke och vill inte ha nåt annat.
Hans tillvaro är en 6:a och hans främsta förmåga är att han är snäll (ibland FÖR snäll), men kan också vara aggressiv, vilket förstås kan vara en god förmåga att ha i vissa situationer.
 
//Elisabet säger så här: nog är det ju helt fantastiskt, vilka underbara bloggvänner det finns! 
Under alla år då jag tillbringade timmar och åter timmar pendlandes från Ystad till Helsingborg och sedemera ännu längre norrut - till Halmstad -, då var det inga problem för mig att hitta vänsterhänder att fånga.
Nu är det knepigare.
Så generöst då att någon annan tänker den tanken!!
Tack du rara Ann i Göteborg! 
Ps. Apropå händerna: den övre anden ser ofattbar trygg och manlig ut, tycker jag.
Den undre; jag har nog aldrig sett en så bred hand och ett sånt glapp mellan tumme och pekfinger! 
Fantastiskt. Själva handryggen är också bred och påminner lite om Rexxies, bland annat. Ds.

1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Jag kom ihåg det precis innan de skulle ge sig iväg och de tyckte nog att det var lite knasigt, men snälla som de var/är lade de fram sina händer.
Om jag kommer ihåg det ska jag fotografera lite strumpstickningshänder nästa vecka.