lördag 26 oktober 2013

Sigge, harry och jag själv ...


Husets herre befinner sig i Skåne på kusinträff (inte bara kusiner, där är också kusinbarn, morbröder, mostrar och några sambor och säkerligen ett antal hundar också), men jag väljer att bli hemmavid.

Äter fisksoppa med laxbitar i .., går på promenad ner till havet och låter harry springa lite som han vill .., ser hundratals kajor som flyger av och an .., noterar att såväl Rölleka som Blåklockor ännu blommar så där lite försiktigt .., känner på vattnet som är kallt - verkligen kallt! - .., går sedan hemåt i blåsten och håret flyger åt alla håll och kanter!

Sen fotboll på tv, DN och Svensk Damtidning.

På sidan 18 ser jag en bild på den spanska hertiginnan av Alba och hennes make Alfonso Diez; de två var på bröllop i helgen som var - en spansk badrumskung gifte bort sin dotter -.

Hertiginnan av Alba bär en lilafärgad klänning och har ursnygga ben, men ansiktet tycks tillhöra en annan - betydligt yngre - människa och jag tänker förundrat att släta pannor och botoxfyllda kinder numera tycks vara ett normaltillstånd.

Hertiginnan i sin ungdom ...

Sen bläddrar jag vidare och funderar inte så värst mycket mera på normaltillståndet i världen.


Inga kommentarer: