fredag 25 oktober 2013

Snart dags ...


... att avsluta den här arbetsveckan.

Jobb från tre till åtta.

Fredageftermiddagar och kvällar brukar det vara full fart!


Vi gjorde sällskap ner till stranden, harry och jag själv.
Dit kom även Alice (brun labrador) och  Elsa (prickig dalmatiner) och Elsa snurrade som vanligt runt-runt-runt när hon och harry lekte på ängen!


På väg hemåt upptäckte jag en liten fjäder som fastnat i stängeln på den blomma vars namn jag just nu har tappat bort. Fjädern påminde om en hissad flagga.


Alldeles intill hade någon mött sitt Öde och jag tänkte att den lilla fjäderflaggan kanske var hissad just därför. Så där som man gör när någon inte längre finns till.

Sen gick vi hemåt.


Och jag stannade till vid Eckes fönster (som vanligt ...).
Kajor flög av och an ovanför hustaket.
Harry lyfte benet mot en busk.
Och på marken låg tusentals kastanjer och ekollon.

2 kommentarer:

Mian sa...

Marviol?

Eva i Tyresö sa...

Vilken fin promenad. en riktig pärla med kommentarerna!