tisdag 24 december 2013

Julaftonsmorgon ….


Resan upp till norr gick bara bra.
Nästan ingen trafik, ja, ibland kändes det ungefär som om man körde mellan Malå och Skellefteå!
Torra vägar .., allt flöt på bra.

Framme i Väsby en minut före utsatt tid och den utsatta tiden hade pv förutspått och då var det ingen gps med i bilden.  Sen blev det prat och prat och Plump och Backgammon och massage av Emmas ben och jag fastnade framför tv:n och såg filmen vars titel jag inte kommer  på … som handlar om den stammande brittiske prinsen som blev kung, med suveräne Colin Firth i huvudrollen, ja, alla andra roller spelas förresten lika bra!
Halv tre gick jag i säng, jättepigg!

Nu är det förmiddag.
Pv och Emil spelar en andra omgång av backgammon, någon ser på hyllningarna till Drottning Silvia .., en tredje ligger på soffan Ektorp och harry hänger Emma i hälarna.

En riktigt fin julafton önskar jag er alla!
Nu ska vi ge oss ut och handla lite.

4 kommentarer:

Turtlan sa...

The Speach heter filmen. Jag gick och la mig trötter. Hade gärna sett den igen.

God Jul på er alla!

Anonym sa...

En riktigt God Jul önskas! Lisa

Anonym sa...

Jag såg En enkel till Antibes, som utspelar sig i Norrbotten. Man såg både garveriet i Bölebyn och Älvsbyns järnvägsstation bl a. En bra film! ellem

Rexxie sa...

Eftersom jag är lite sent ute får det bli "God fortsättning"! Hoppas att ni haft en alldeles underbar julafton!