lördag 15 mars 2014

Idag hände det ...


Vi tog oss an tvättstugan.

Fyra hyllplan sattes upp (tänk, vad sånt kan betyda!), en dubbelkrok fick ta hand om pv:s träningsjackor .., skåp tömdes .., plastbyttor inhandlades (dom gamla rosa ska jag nog byta ut mot vita eller genomskinliga)  och nu är det så fint där inne, så där så att jag ideligen går in och tittar och beundrar.

Tavlan som står lutad mot väggen, ska sättas upp i hallen och pv:s ryggsäck - den som ALLTID ligger slängd på hallgolvet - ska få en egen krok.

Under skåptömningen uppstod mellan varven liiiiite dålig stämning.

"Ska du ha kvar dom här ...?" sa jag och nu vet pv att det egentligen betyder ..."inte ska du väl ändå spara på dom här gamla korsettfärgade ytterkrukorna!?"

Numera tittar han bara en liten stund - en halv minut eller så - på det där jag då håller i och sen säger han ..."ja, släng det du!"

Nu stundar fisksoppa och sen ska vi ha tacksägelsegudstjänst.

Alla är varmt välkomna!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad karlar har svårt för attslänga saker?/Babsan

bettankax sa...

Gud så skönt när man fixat i ordning nånstans. Jag gör likadant. Öppnar och tittar och förundras varför jag inte gjort det tidigare. Det känns ju så himla skönt.
Jättefint blev det.

Turtlan sa...

Härligt. Så bra det blev. Noterar flytvästarna också.
Håller med om att de där rosa krogarna skulle bytas ut. Kanske för att jag inte är någon vän av just rosa.

Håller med Babsan. Undrar detsamma. Sån är M också... karl som lite svårt att slänga....


Trevlig Gudstjänst på Er.

Kattis sa...

Härligt! :)

gunnar i vaplan sa...

... ler stort när jag läser din mening ...
"inte ska du väl ändå spara på dom här gamla korsettfärgade ytterkrukorna!?"

Anonym sa...

Härligt men byt ut det rosa......NU,/Babsan

Hjortron sa...

GRATTIS! Så roligt! Känner igen allt! Och det där att vilja gå in och mysa och titta ....... gör också som "gunnar i vaplan"!
Keep swingin!
Trevlig helg på er - och Ronja längtar Harry!

Elisabet. sa...

Babsan: det kanske är något genetiskt .., som just män får en extra-dos av ,-)

bettankax: visst är det! Härligt, alltså! Jag tror att jag har gjort mig ärenden dit in säkert tjugo gånger!

Turtlan och Babsan: ja, dom rosa ska bort! Köpte genomskinliga igår och idag, jättebra var dom!


gunnar i vaplan: du anar inte hur många ytterkrukor pv hade! Hur många som helst och alla har stått i skåpet längst in mot väggen. Där finns nu målarburkar.

Kattis: OM! Nästan lika prydligt som i din tvättstuga ,-)

lifeblog: egentligen borde där ha varit en före och en efterbild .., men det finns gränser för vad man vill visa upp offentligt ,-)
Tänk, så roligt dom hade det, Ronja och Harry! Ser jaga-varandra-runt-lekstugeglädjen framför mig!