söndag 1 juni 2014

Dagens fönster ...


... visar utsikten från vårt rumsfönster på hotell Sekelgården i Ystad.

Hela natten flöjtade en liten fågel ..,fönstret stod på vid gavel .., jag hörde Mariakyrkans klockor slå halv, - och helslag .., och jag hörde tornväktaren och duvornas koooooorrande.

Hade jag nu inte haft så förtvivlat ont i vänsterbenet, hade det varit himmelskt.

Innergården (bilden) ..., är ett litet paradis i sig själv .., här satt några hotellgäster och åt frukost och själv saknade jag äggröran .., kanske är det den nya tiden som gör att där nu finns stekt bacon, typ amerikanska små plättpannkakor, stenhårt kokta ägg, men ingen äggröra.

Det var det enda jag saknade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men sov du alls nåt med alla klockslag och andra ljud tillsammans med värken?? ellem

Elisabet. sa...

ellem: vi kom hem vid kvart över tolv ..., jag sov nog till tre, sen hade jag så ont i det op.benet så jag låg mest och snurrade runt .., nej, det blev inte många timmars sömn, men så däckade jag totalt när vi kom hem också ,-)

Dom där ljuden, dom är bara ljuvliga.