torsdag 5 juni 2014

Ikväll ...


Nästa gång jag ska köpa ny kamera (jag köper bara småpjuttar ..., inga med stora objektiv, jag kommer bara att tappa dem i marken), då ska det viktigaste vara att den är snabb.

Under tiden i Helsingborg fick jag ofta låna lokförarens kamera, jag tror det var en Olympus, och den var jättesnabb! Så snart man hade tryckt på knappen, var bilden tagen.

Min lilla Canon Power Shot är bra på många sätt, men den är definitivt  i n t e  snabb.
Ytterst irriterande är det.

Fast jag hörde fåglarna komma flygande, var det knappt att jag hann få med dem på bild.

2 kommentarer:

Guy sa...

Det finns en hel del rätt snabba kompaktkameror. Sony har tex. en.

Hastighet
Kameran startar på ca en halv sekund. Fokuseringen tar oftast också ca 0,5 sekund.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=rx100

Elisabet. sa...

Guy: tack för tipset! Det är verkligen irriterande när man snabbt (och jag har ju nästan alltid kameran på mig) ska fånga nåt och så tar kameran sååååån tid på sig ,-)