torsdag 26 juni 2014

Det bästa för Ann i Göteborg ...


Det bästa förra veckan var otvetydigt när Ann B. ringde och erbjöd mig att delta i konsthantverksutställningen, som är i ett gammalt segelmakeri i Skärhamn på Tjörn första veckan i augusti.
Där kommer jag att vara i sällskap med två keramiker, två som målar i olja och en grafiker och så jag då.
Det känns lite konstigt, eftersom jag aldrig tänkt på mina kläder och annat jag gör som konsthantverk, men sånt stärker ju självkänslan och identiteten.


UTSTÄLLNING / EXHIBITION

Keramik / Ceramics
Ann Börjesson, Göteborg
Gertrud Andersson, Göteborg

Grafik / Grafic arts
Ann Charlotte Lundgren, Lycke

Olja / Oilpainting
Alberto Diez-Särborn, Mallorca
Mona van der Zee, Göteborg

Linnekläder / Linen clothes
Ann Bergström, Göteborg

Handstickat / Handknitted
Ann Börjesson, Göteborg

SKÄRHAMNS CENTRUM mellan den 3-10 augusti 2014
kl: 11-18
Utställningen äger rum i ett underbart gammalt segelmakeri, omgjort till galleri i ALFS SJÖBOD till höger om klädbutiken Rabalder vid Hamngatan 23 b
ENGLISH
You find the exhibition at the center of SKÄRHAMN  (on the island TJÖRN south of  county BOHUSLÄN)  in ALFS BOATHOUSE where there once worked sailmakers.
Address: Hamngatan 23B to the right of the shop Rabalder......you can´t miss it  :-)



Segelmakeriet ligger nere i hamnen och det är massor med turister och seglare som besöker Skärhamn på sommaren, inte minst för Akvarellmuseets skull och i sommar ställer Lars Lerin ut också, precis som jag!
Om ni har vägarna förbi så titta in och säg hej! Och har vi inte träffats tidigare, så är detta ett gyllene tillfälle.

Hälsningar Ann.

Inga kommentarer: