måndag 1 september 2014

Det bästa för Ann i Göteborg ...


När jag såg det gulliga virkade bokmärket – ugglan – så måste jag ju vara med den här veckan också.
Det bästa den här veckan var otvetydigt kräftkalaset vi hade i lördags. 
Både havskräftor och signalkräftor fanns med på fatet och så även färska räkor. 

Goda starka ostar, både Västerbotten, lagrad Herrgård och Manchego, hade sönerna med sig och den godaste kladdkakan jag smakat på länge (jo, jag smakade faktiskt) och vill ni också göra en sån så finns receptet HÄR (men byt ut margarinet mot smör och ha i lite mer vaniljsocker än vad som står i receptet, rekommenderar Anders)
Ätes gärna med vispad grädde med hackade pistagenötter i!

Mums filibabba!
Kram Ann.

// Elisabet säger: jaså, är det ett bokmärke, det förstod jag inte :) Så bra! Nu vet alla.

1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Jag har i alla fall sett liknande virkade bokmärken, men man kanske kan ha dem till annat också. :-)