söndag 28 december 2014

Mitt eget bästa ...


Nio minusgrader och alldeles vindstilla.

Då tar vi harry med oss och går ner till stranden.

Iskallt om fingrarna .., och frusna fotsteg i sanden.


Prasslig strandråg.
Och harry som springer och skuttar och så småningom dyker bästa kompisarna elsa och alice upp .., ååå, då blir det ännu mera spring och hopp!



Tång som flutit i land och nu bildar mönster .., som garnhärvor, nästan.



Tidigare på morgonen tycktes jag höra ljudet av ejdrar.
Men nix .., där är knappt en enda sjöfågel inom synhåll.



Och inte en chans i världen att jag skulle tänka mig ett dopp idag.


 Smått liv i stort liv.


Nästan hemma, just innan vi passerar Ecke och Britts sommarhus, finns detta. 
Hur många vildäpplen som helst som har fallit till marken! 

Och nu är kaffet urdrucket .., småfåglarna har fått mat, koltrastarna skivor av äpplen .., storslalom på tv:n och pv sitter i soffan och tittar. 

En härlig morgon i slutet av december.

Just så.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Om du visste vad jag tycker om dina bilder från dina promenader...å då allra mest strand/havsbilderna.
Bara några rader i all hast. Vaknade nämligen men en ohejdbar stor städ/röjarlust och en sådan känsla kan man ju inte bara låta passare!
Önskar er en trevlig fortsättning på helgerna och den sjuke mannen en krya på dej hälsning.
/ Lena i Östersund

Anonym sa...

U n d e r b a r a vid havet-bilder...!!

God fortsättning! ❤️

afBabs

Anonym sa...


morronpigga människor Jag håller på att tina upp mig Kall natt
hade bara 15 grader iköket inte mycket mera i andra rummen. Längtar
efter kakelungsmakaren men han har nog tagit långsemester


Friherrinnan

Elisabet. sa...

Lena i Östersund: du är så välkommen att strosa här nere vid havet! Vi har gott om plats!

afBabs. God Fortsättning till er också .., det är väl snart dags för ett snyftinlägg ,-)

Friherrinnan: stackare! Men det ska väl bli varmare, tyckte jag du sa igårkväll ...?