söndag 28 december 2014

Sevärt ...

Många av bloggvännerna har hojtat att "ååå, du bara måste se på dokumentären om Astrid Lindgren!"

Idag repristittade vi på del 1.

Helt fantastiskt vilket tidsdokument och så intressant allt detta vi fick veta om självaste huvudpersonen!

Tack alla som hojtade!


Annat sevärt: den vackra grytan som jag beställde innan jul.

Idag är det premiär .., under locket puttrar en ljufvligt god blandning av bacon, purjolök, färsk svamp, aningens lite zucchini .., chilikryddor samt grädde. Det blir gott till pastan det, innan jag åker till jobbet.

Tänk, att man kan bli så lycklig över en gryta!

Det var via Ulrika som i sin tur länkade hit, tror jag, som grytan blev min.

Nu ska den få stå framme och värma - icke allenast maten - utan även mitt hjärta.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja det var jag som länkade, det stämmer. :-)

Grytan står högt på min önskelista också. Tycker om praktiska saker som också är så där vackra!

Ruta Ett sa...

Jättefin gryta och innehållet verkar bli läckert!

Bert Bodin sa...

Det ser ut ungefär som en gryta jag ärvt från min familj. Men den är oval även i underdelen. Passar på spisen i stugan där jag har glashäll. En "platta" kan där kopplas upp i avlång form.

Grytan är gammal. Och bra!

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, den är jättefin!

Ruta Ett: innehållet - så enkelt som möjligt - och så gott!

Bert: men den här är också oval i underdelen. Liiite synd att den är emaljerad inuti, lätt att det bränns vid, kan jag tänka mig.