torsdag 29 januari 2015

Ännu ett möte ...



Natten mot idag blev fylld av värkande fingrar och ljudet av blåsten utanför fönstret.
Det ena ger förstås det andra.

Och så drömde jag återigen om Linnéa, den där rara tanten från kvartersbutiken i Ystad.
Hon låg i en sjukhussal och jag gick fram till sängen och hon sa hej på dig Elisabet och hon
sa det med sån värme i rösten, så där så det liksom spred sig en värme i hela mig.

Jag undrar verkligen hur detta med Linnéa kommer sig ...?
Vad är det som gör att hon - efter tio års frånvaro - helt plötsligt dyker upp?






3 kommentarer:

christel sa...

Men det är ju varma och fina möten.
Själv blev jag övergiven av min man inatt, vi var någonstans på resa och jag hittade inte hem. Tur för honom att det var en dröm ;)

Ruta Ett sa...

Men har du värk i fingrarna? Vad är det?

Elisabet. sa...

christel: jo, förvisso, men HUR kan man plötsligt två gånger inom loppet av någon vecka drömma om en människa som man inte tänkt på under kanske tio år!?Men det är som sagt varma tankar.

Ruta Ett: det är vanlig artros; knölar på yttersta lederna .., en långfingret en knöl som liknar en brännblåsa. Värst vid lågtryck.