torsdag 22 januari 2015

 Dagens fönster ...

Fönstret ....

Från Jämtland, bara några kilometer från Gunnar i Vaplan, bor pv:s brorsdotter Kajsa och hennes Emil. Dom bor i ett timrat hus och utsikten från gården är makalös!

Så här skriver Kajsa (Stenbock, för övrigt):

"Vintern är ju här nu och Emil har dragit fina spår. Ett spår går 3 km in i skogen till detta ställe. Fönstret tillhör en gammal fäbod och intill ligger det en ganska nybyggd grillkåta. Runtom är det skog och hagar och vi har en liten dröm om att en dag ha djur på bete där, och cykla eller ta mopederna dit på kvällarna.



I sommar ska jag bestämt tälta utanför den lilla stugan, eller övernatta inuti. På väggarna inne är det ristat gamla årtal och det finns vemod och ensamhet, skönhet och stillsamhet i luften. Som du förstår gillar jag platsen.

Ha det fint, hälsa havet!

Kramar Kajsa."

6 kommentarer:

Anonym sa...


Tänk om dessa timrade väggar kunde tala.


Friherrinnan

mossfolk sa...

Åh vad fint det ser ut!

Ulrika sa...

Åh! Jag flyttar dit. Nu bums!

Elisabet. sa...

Friherrinnan: ja, det hade varit intressant att ta del av!

mossfolk: då skulle du se lilla huset dom bor i .., det är som i en saga nästan!

Ulrika: som gjort för dig! Och med stoooora vidder runt omkring!

Ruta Ett sa...

Åh, det ser fint ut, men inget för en asfaltråtta som jag Jag skulle få lappsjuka snarast!

Elisabet. sa...

Ruta Ett: jag skulle nog klara av det, inte att bo i ladan, men väl ute på vischan, långt mer vischa än det är här. Samtidigt tycker jag ju om att ha lite grannkontakt, nån att dricka kaffe med vid husknuten .., ja, sånt.