fredag 16 januari 2015

Det bästa för Eva på Frösön ...

 Hej Elisabet!

Nu känner jag att det var längesen jag skickade det bästa i veckan till dig. Långt före jul.
Och nu är det bara två veckor kvar av januari, denna månad som ofta är kall här i Jämtland.



Efter en snöfattig månad kom så snön i förra veckan. Massor av snö.
I förrgår tog jag, som vanligt, en förmiddagsrunda med Otis. Vid Frösöbron kunde man se halo, två små solar på var sin sida om solen. Makalöst vackert. Gnistrande snö och rimfrostiga träd, minus 18 grader. Som jag älskar dessa dagar, har med åren blivit en vintermänniska. Jag vill inte vara utan denna årstid.




På eftermiddagspromenaden gick vi upp till "Krönet", som är en skarp kurva långt uppe på Frösön. Därifrån har man utsikt över Östersund.

Just den här eftermiddagen stod solen lågt och ett dimtäcke började lägga sig över staden. Jag kände mig så lycklig just i den stunden. Att få blicka ut över vår vackra stad, ha min fina hund bredvid mig och att ha mina nya icebugs på fötterna.

Den stunden var helt klart den bästa stunden den här veckan.

Kram Eva

3 kommentarer:

cruella sa...

Halofenomenet såg jag på julafton också! Det är ju helt magiskt. Och på julnatten var det norrsken, tänk så fantastiskt:-)

Jag blir hemsjuk som vanligt av Evas bilder.

Elisabet. sa...

cruella: Eva skulle lätt kunna göra vykort och sälja ..,. mycket finare än alla stadshus och annat som hamnar på bild.

Evas blogg sa...

Tack ska du ha Elisabet. Jag förstår din hemlängtan Cruella.