onsdag 14 januari 2015

Och plötsligt ....


 ... uppenbarar sig solen!

Då har jag städat klart .., julbonaderna har åkt ner .., Ella Fitzgerald och Melody Gardot har sjungit vackert för mig - om än inte samtidigt -, jag har renbäddat till dottern .., och nu ska här köras till återvinningen..., det ska handlas lite och köpas gott fikabröd och sen en sväng till den alltid så omtänksamma friherrinnan, för en kopp kaffe.



I det andra fönstret blommar ännu orkidéen så fint .., den har blommat oavbrutet i ett års tid!
Och i röjningen hittade jag träskålen som min pappa har gjort .., det var året innan han dog .., lilla pappa som inte var nån stor snidare, men skålen är fin just för att jag vet som har gjort den.

Och lillkatten i keramik sover och sover och sover .., kristallprydnaden från Monet och adresslapparna från Annika i Kävlinge samsas med det övriga.





5 kommentarer:

Anonym sa...


Ni har vackra fönster!


Friherrinnan

Evas blogg sa...

Och plötsligt är det den 15 januari och jag säger: GRATTIS!

Eva i Tyresö sa...

Grattis i Gula huset! Tänk nu är det din födelsedag och vi vill verkligen gratulera. Kramar från oss båda i Tyresö.

Andra året i Hjo sa...

Fejat och fint, och när så också solen tittar fram... Och Ella och Gardot dessutom.

mossfolk sa...

Hipp hurra! Grattis på födelsedagen!