torsdag 23 april 2015

Hon ville nog bara försvinna ...


Tar hundarna på lillrundan innan jag åker till jobbet.
Ser stora hav av vitsippor som snart är utblommade .., hör tuppar gala .., och vid Lilla Stensjö kommer den där rara kvinnan gående mot postlådan .., lite morgonrufsig i håret och med blå morgonrock .., alltid så vänlig är hon och nu ska det hämtas tidning och hon ser ut som ville hon försvinna eller åtminstone att den där kvinnan med två hundar inte skulle uppenbara sig just nu och då¨.., och lilla Nelly skuttar fram och viftar på svansen och vi pratar om vädret - att det är kyligare idag - och sen skyndar jag hemåt.




Upptäcker flera mördarsniglar (ja, jag vet .,. spanska skogssniglar ...) .., tar mig en titt i odlingsbänkarna (allt lever ännu) .., möter herr och fru Sädesärla ute på gräsmattan och just nu, när jag sitter här vid fönstret och skriver, ser jag en av dem spatsera på överdelen av vindskyddet ute på altanen .., tripp-tripp-tripp .., och längst uppe på taket, vid tegelpannorna som är näst längst till höger, på den första takdelen, där har familjen Stare flyttat in!
Underbart!

Och nu blir det jobb.
Kanske ska jag använda det där gräsliga knäskyddet som ortopedteknikern i Hässleholm provade ut åt mig igår .., det som ska hålla den lite glidande protesen på plats, ja, åtminstone när det ska lyftas tunga mejeribackar.

Ajöken, sa fröken.


Inga kommentarer: