söndag 19 april 2015

Mitt eget bästa ...


Åtminstone på helgerna brukar vår frukost bestå av äggröra och bacon.
Långt ifrån alltid blir den perfekt - äggröran -.
Vi köper ägg från bonden i Ullarp och kanske skulle jag inte känna nån större skillnad i ett blindtest, men jag inbillar mig att dom är godare i jämförelse med köpeäggen från butiken.

Förra helgen när vi besökte Malmö, hälsade vi även på hos pv:s lillebror som har ett tjugotal höns som går i en jättestor hönsgård. Gulorna är mer än gula, dom är knallgulorangefärgade, ja, som dom ju blir när höns äter färskt gräs.

Nu på morgonen blev det äggröra på fem av dessa ägg .., plus grädde, salt och vitpeppar.
Den blev  e x a k t   så där perfekt krämig som jag vill ha den och det kändes bra.


Nåt annat som gjorde mitt hjärta glatt, det var gårdagkvällen när pv hämtade mig på jobbet.
Nej, jag kan omöjligen förklara varför det är så himla roligt .., men att öppna dörren till lastbryggan och till sin förvåning mötas av två svansviftande krabater och så detta att få slå sig ned på passagersätet och bara pusta ut .., ja, men ååå, så härligt det är!

Och solnedgången över havet .., och därefter te från pepparmyntan som växer i rabatten (det enda te jag verkligen tycker om!)  och att stupa i säng och sova gott en hel natt ..., jepp, det är glädje det.


Inga kommentarer: