torsdag 23 juli 2015

Dagens fönster ....


Den som har fångat det här fönstret, det är en kvinna vars blogg från sekund ett gick rakt in i mitt hjärta, ja, säkerligen i mångas. Den första bloggen - den som jag minns som först -, handlade ofta om hästar och det var bilder från hästryggen och korta texter.

Sen kom nästa blogg som är lika icke-inställsam, men fylld av ...., ja, av liv och kloka tankar.

Jag blir alltid så lycklig när jag upptäcker att bloggen uppdaterats.

Idag, innan jag börjar arbeta, ska hon - för andra gången - titta in på kaffe.
In eller ut.

Vem det är?

Jo, det är hon som så generöst erbjöd sig att fixa till den där bölden på mitt finger .., den som har försvunnit bara så där utan vidare. Hon som trivs på hästryggen och som bor och arbetar i det som många kallar för "Norrland", men som egentligen är beläget i mitten av vårt avlånga land.

Det är Doktorn på Mottagningen.

Och det var på Varbergs fästning hon fångade fönstret.

Här finns ännu ett exempel på hennes tankar ...


Inga kommentarer: