söndag 19 juli 2015

Igår ....


På Instagram skrev jag att gårdagen nog går till historien - min historia - som den mest stressfyllda arbetsdagen i mitt liv och så kändes det. Det har förstås med ålder att göra också; jag har tre och ett halvt år kvar tills det är dags att bli friherrinna (om man nu får leva tills dess) och säkerligen gör det sitt till?

Och mitt i alla evighetslånga köer visar det sig att vi missat att baka trettio baguetter till en jättelik buffé som skulle hämtas och jag nästan svimmade, men det löste sig och underbare sommarjobbaren Linus tog sin bil och körde ut dom nygräddade bröden till festdeltagarna (festen/middagen hade ännu inte börjat) och för detta ska han få minsann få medalj!

Så snart vi stängt för kvällen tog jag sikte på Steninge .., cyklade fort .., upptäckte att renfanan nu är på gång (hösttecken känns det som ..., i alla fall sensommar ..) och lägdorna som nu är slagna blommar i vitt ..., jag såg strandskator och två överkörda små kaniner ..., och väl framme i Steninge kom pv med bilen och harry och nelly där bak.


Det blåste rejält; vågorna slåg hela tiden över piren och jag fick hålla i mig ordentligt i stegen, rädd för underströmmar som skulle dra ut mig till havs. Men så underbart det var!!

Kände mig lycklig i timmar efteråt!
Låg i sängen och lyssnade till Sverker "Plus" Olofssons sommarprat och tänkte att han pratar så fort att det känns på gränsen till stressigt, men rätt intressant var det och jag tyckte bra om hans program - (log för mig själv åt hans tankar om Slussen i Stockholm ...), men kanske inte om musiken. Däremot slog det mig att det nog var enbart kvinnliga artister ..? Kan det ha varit så? 

Och nu en ledig söndag!
Halleluja, pris och ära!

Steg upp tidigt .., körde till affären och räknade kassorna, då den som egentligen skulle ha gjort det, var sjuk igår ...,, och jag kände hur det kliade i fingrarna att börja fronta hela butiken, men någon måtta får det vara och det måste väl anses på gränsen till sjukligt att inte kunna koppla bort arbetet ens när man är ledig? Å, så jag önskar att där funnits en avstängningsknapp i ens huvud ..., så där så när man cyklar hemåt tänker man inte en sekund på jobbet!

Och idag kommer äldsta dottern, mågen och Emil hit!
Lycka, det också.
Det är andra tider nu .., Emma sommarjobbar, har körkort och gör som hon vill.
Småttingar blir stora.
Mormor blir äldre.




4 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Även här i norr är renfanan på gång. Kanske har vi "hunnit ikapp", trots vädret och tack vare ljuset. (Även om det känns mer höstmörkt ute på kvällarna nu. Molnigt, fuktigt och mörkt. Hm!!?)

Turtlan sa...

Att du vågar slänga dig ut i de där vågorna! PV borde kanske sätta en säkerhetslina om dig. Men han litar väl på att du håller i dig och flyter.

Babsan sa...

Jag hoppas du inte badar ensam Elisabet i dessa vågor huuva

Anonym sa...


Hon har ju lite brottom ibland så en säkerhetslina hade nog inte varit så fel


Hälsar Friherrinnan