tisdag 3 maj 2016

Förmiddag i landet Halland ...

Att nästan enbart arbeta eftermiddag, det är som himmelriket!

Tänk er att inte behöva jäkta på morgnarna .., att stiga upp när man har lust (oftast har jag inte lust att ligga längre än till senast sju, men ändå, om jag vill, så kan jag ju ...) .., och att ha hela förmiddagen fram till två eller tre framför sig.

Att äta frukost i lugn och ro ..., hinna till Steninge och ta ett dopp .., göra sig lunch .., sitta ute på altanen och bara njuta .., lyssna till småfågelkvitter och prata lite med hundarna.

Och så veta att - frånsett passet idag - så stundar tre helt lediga dagar och solen lär ska stråla mest hela tiden.

Vilken ynnest!


2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Vi är olika. Förra vintern jobbade jag 13 - 17 på mina två arbetsdagar, dvs de 20% som jag arbetar. Men jag tyckte det blev lite för knepigt under de där förmiddagarna, då jag inte kom mig för att göra något. Gick liksom bara och väntade på att få gå till jobbet.

Så jag ändrade mig. Har ju full frihet att lägga mitt schema som jag vill, så nu jobbar jag från 08 - 13 med en trevlig lunchtimme 11-12. Och efter 13 är jag ledig. Det känns mycket bättre och blir mycket mer effektivt. På nå't sätt.

Elisabet. sa...

Bert: Jo, men jag skulle absolut inte vilja börja klockan ett, men tre är inga problem!