tisdag 3 maj 2016

Snart på en vägg nära mig ....



Man hittar nästan alltid favoriter och en av dem - på instagram - är geninne som bor i New Mexico. Tycker man om fåglar .., då är det lätt att falla för hennes alster, ändå blev den här bilden min favorit och den ska så småningom hamna inom glas och ram.

Här kan man titta på hennes fåglar i de mest underbara färger!

// Apropå fåglar, igår när jag var ute på promenad med hundarna, mötte jag en av grannarna längs vägen. Vi kom att prata om vårfåglar och jag sa hur mycket jag längtar efter att få se svalorna pila upp och ner i skyn .., jag tror mig bara ha sett en hittills och det kan ha varit nån annan sort.
"Nej, fy så hemska fåglar, dom skitar bara ner!" sa kvinnan.
Och lika eländigt var det med duvorna och deras koooooorrrande!
Så olika kan det vara.

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Svalor är fantastiskt fina fåglar. Speciellt deras flygteknik fascinerar. Men att ha dem på vår balkong i stugan är inte så kul. Vi försöker alltid hänvisa till alternativ boende, t.ex. vår redskapslada, eller vår fristående bastubyggnad. Men se - Det duger inte!

Duvorna (som i vårt fall är ringduvor) får däremot korra hur mycket det vill. Ringduvans korr är ju kanske lite vackrare än andras.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, jag vet att svalor skitar ner, men nu bor dom ju inte hos oss, utan i stora lagården tvärs över vägen, så det är inga bekymmer. Hemma i Malå hade vi ett svalbo just ovanför sängkammarfönstret. Allt bajs hamnade på balkongen (där vi aldrig var, men vi hängde ut sängkläder där ibland), som en matta blev det och besvärligt att hålla undan, så har man det så, kan jag förstå det hela, men ändå .., nog är det underbart med svalkutter som singlar sig in genom öppna fönster!

Steel City Anna sa...

Såg svalorna redan i mars här. De är så fina när de dyker!