lördag 30 september 2017

Ett av de bästa ....


Igår på jobbet var det lång kö i kassa 1 där jag stod och så var det då en äldre herres tur; en som under årens lopp har blivit rejält krumryggig och när han inte är så lång i sig själv, så blev det lite knepigt att nå ner till alla varorna i kundvagnen.

Kön var lång.

Bakom mannen stod en ung kvinna i 20-årsåldern och plötsligt frågar hon mannen framför henne om hon kan hjälpa till att plocka upp varorna?
Så glad han blev!

Är man väldigt till åren kommen, kan det ta tid det här med kortbetalning, så medan mannen letade efter sitt bankkort, passade jag på att packa mannens varor i två kassar och så, när betalningen var klar, klev den unga kvinnan fram och lyfte galant ner dom tunga kassarna i mannens kundvagn.

När mannen så tackat för sig, ropade jag försiktigt till mig kvinnan, gjorde tummarna upp och tackade för att hon varit så vänlig och hjälpsam.

Och jag tänkte på hur mycket jag älskar mitt jobb och hur många oerhört underbara ungdomar det finns!


4 kommentarer:

Jessica sa...

Så härligt! <3

Steel City Anna sa...

Fint :)

Turtlan sa...

Ja så enkelt och kul det är att få vara lite hjälpsam! Delad glädje är dubbel glädje skulle ha passat som rubrik på den här här händelsen!

Barbro sa...

Älskar´t !

Vill se allt det här hjälpsamma i dagens samhälle, för det behövs verkligen ett fokus på det (extra mycket) just nu.
Det är så många som hjälper till, som hjälper andra...♥

Tack E!