onsdag 27 september 2017

Klockan 06.00 .....


... ger sig pv av till hamnen i Skallkroken (i Haverdal, några km från mitt jobb) för att ta ner masten på båten. I helgen är det nämligen dags att plocka upp båtarna på land.

"Men ska du göra det ensam ..?" frågade jag.

Jodå, inga problem.
Och i min mejl hittar jag den här bilden.

"Snart är masten nere ...", har han skrivit.

I sommar har det av olika skäl bara blivit bryggsegling, men nästa sommar - om allt är som det ska - då ska det bli andra bullar av! Då har vi mer än två, tre veckors ledighet tillsammans!


2 kommentarer:

Ulrika sa...

Nästa sommar, då...då kanske jag hoppar ombord på en liten tur. =)

Turtlan sa...

Heja heja! Bryggsegla är inte fy skam det heller. Här ligger båten i sjön lite till. En tur till vill vi hinna med (frågan är bara när...)